Elever brainstormer

Eleverne på Ågerup- og Vipperød Skole har deltaget i en kæmpe brainstorm om deres drømmeskole.
20.04.2021

Der var både vilde, forbudte og lidt mere "kedelige" ideer, da eleverne på Ågerup og Vipperød Skole brainstormede på drømmeskolen. Brainstormen var en del af frihedsforsøget Børnenes Skole.

Blandt ideerne var der både e-sportslinjer, boblebade, særligt indrettede rum til ordblinde og læserum.

Brainstormen startede efter en virtuel morgensamling med lederne af de to skoler. Herefter brugte eleverne en teknik, som også ledelse og medarbejdere har benyttet.

For at sætte kreativiteten på gled skulle eleverne først finde på de vildeste ideer. Siden handlede det om ideer, som forældrene ikke ville kunne lide, og over middag lavede eleverne så konkrete produkter, hvor de i skrift og tegning præsenterede deres ideer.

På Vipperød Skole blev eleverne produkter hængt op på et træ, så alle kunne se dem.

Elevernes brainstorm fandt sted mandag den 19. april og var en del af frihedsforsøget Børnenes Skole. Her får skolerne i Holbæk Kommune de kommende tre år mulighed for at blive fritaget fra en række nationale og kommunale regler. Forsøget skal give plads til nytænkning og bedre resultater for eleverne.

21.04.2021

Henrik Hyldgaard Schmidt