Absalon og Orø Skole

Sammen med resten af Holbæks Kommunes folkeskoler har vi også taget hul på Folketingets frihedsforsøg, hvor vi over de næste tre år får frihed til at skabe den skole, vi drømmer om. Dette er en spændende, men er også en kompleks opgave. Vi har haft en proces, som nu er udmøntet i nogle valg, som er taget ude i de forskellige årgangsteams, som dog kan være forskellige på Orø og Absalon.

Alle omkring skolen - både elever, forældre og medarbejdere har mange gode ideer til, hvad der skal til for at lave en god skole. Hen over de næste tre år vil vi løbende prøve forskellige ideer af, som vi mener vil gøre en forskel for eleverne.

Indholdet er stadig bundet op på fagenes mål efter 9. klasse. Men der er ingen, der siger, at vi behøver at have de fagtimer, som den nuværende timefordelingsplan beskriver.

I det følgende kan I læse lidt om planlagte ændringer i det kommende skoleår på henholdsvis Orø Skole og Absalonskolen.