Se de valgte idéer fra elever, lærere og pædagoger

Vi samler på gode idéer. I foråret 2021 bad vi derfor elever, forældre, medarbejdere og alle andre interesserede om at komme med ideer, drømme og forslag til hvordan vores fælles skole skal fra skoleåret 2021/2022 og de kommende tre skoleår. Vi modtog mange, mange gode og spændende idéer, og vi har valgt at arbejde videre med følgende idéer:

Frihedsforsøget på Gislinge skole:

Lærer/pædagog side

1. Kortere skoledage, omlægning UUV til 2 voksne timer. Anderledes undervisning.
  2. Ingen nationale test, men brug af andre relevante tests, eks. hogrefe (dansk), Matematik Profilen, - en til engelsk, naturfag mm. En test mindst en gang om året.
  3. Ingen elevplaner, men de skal erstattes med en fælles lærer og elev vurdering. Den skal udarbejdes en gang i foråret 2022. til en start.

Herudover også på sigt:

Udvikling af den anderledes undervisning i en retning af mere undervisning på tværs af fag og klasser (niveau) samt mere tematiseret undervisning

Elev side

1. Kortere skoledag, omlægning af UUV til 2 voksne timer, lektiecafe. Fleksibel mødetid.
  2. Anderledes undervisning, eksperimenterende undervisning, temauger, temadage, værkstedsundervisning.  (praktisk orienteret)
  3. Arbejde med udemiljøer, - at der er et mere spændende miljø. Noget alle klasser tilkendegiver.

Herudover også på sigt;

Skolebod/kantine.