Vejen til Gislinge Ungdomsklub

I skolebestyrelsen sidder der nogle skarpe, viljestærke og handlekraftige forældre, der stædigt har holdt fast i kampen for at få Gislinge Ungdomsklub tilbage til de nostalgiske kælderlokaler under skolens administrationsafsnit.

Vi ønsker at få mere praksisfaglighed ind i undervisning og at eleverne oplever, at det, som de producerer, rent faktisk er til stor gavn for andre. Valgfaget Håndværk & Design på 7. årgang vil derfor arbejde praksisfagligt med den etapevise istandsættelse af ungdomsklubben ud fra principperne for “nødvendighedens pædagogik”. Vi satser i denne forbindelse på også at kunne lave nogle partnerskabsaftaler med de lokale virksomheder i vores netværk.

Her på siden kan du følge med i tilblivelsen af den nye ungdomsklub.

Første skridt: Oprydning!

Som det første skulle der ryddes gevaldigt op i lokalerne til den nye ungdomsklub. Der skulle sorteres og smide gamle ting ud og gøres rent. Her mødte forældre og elever op i september 2022 og tog en kæmpe tørn. Det var fedt, for sammen skaber vi muligheder og forandringer.

Tryk på billederne for at se dem i større format.

Forberedelse af lokalerne

Der har været en voldsom trængsel og larm i skolens kælder i december 2022.

Det skyldes dog ikke, at julemanden har flyttet sit værksted til vores underjordiske gange, men derimod at vi har taget endnu et ryk henimod at etablere lokaler til Gislinge Ungdomsklub på skolen.

Der er nu åbnet op for dagslys til de kommende klublokaler, og efterfølgende skal der installeres et ventilationsanlæg - "småprojekter", som drillenissen pludseligt tilføjede projektet i efteråret. Så det tager vi med.

Vindue i kælder

Næste skridt i foråret 2023

Vi venter spændt på den videre proces, hvor bl.a. 7. klasses valghold, Håndværk og Design, skal i gang med at male og indrette klublokalerne.

09.01.2024