Elever fra Vipperød vinder DM i skolepodcast

Tre elever fra 8. årgang på Vipperød har vundet Danmarksmesterskabet i skolepodcast for deres podcast "De utålmodige fra Vipperød"
17.03.2022

Et Danmarksmesterskab i podcast er landet i Vipperød.

Tre elever fra den lokale skole har nemlig lavet en podcast med navnet "De utålmodige fra Vipperød". Podcasten handler om FN's Verdensmål om at afskaffe fattigdom.

Det højaktuelle emne og en god produktion sendte eleverne til tops på den store Læringsfest i Bella Centret.

Eleverne har produceret podcasten i forbindelse med undervisningen i et nyt fag om FN's verdensmål på Vipperød Skole. Her har skolen nemlig udnyttet frihedsforsøget Børnenes Skole til at skabe det nye eksamensfag.

Eleverne fik overrakt diplom og præmie på den store Læringsfest, hvor dommerkomiteen især fremhævede fagligheden i elevernes arbejde.

Stort tillykke til Liv, Betty og Anja med Danmarksmesterskabet.

17.03.2022

Mette Wallin