Liv på skoleskemaet i Ugerløse

På Ugerløse skole har indskolingen og X-klasserne faget LIV. Det er de klassiske praktisk-musiske fag, såsom billedkunst, madkundskab, håndarbejde, sløjd og musik. Her er der mulighed for at fordybe sig – og vælge temaer som fylder mere.
I Liv i indskolingen lærer vi om kroppen. Her er vi ved at være færdige med skelettet, som er hængt op rundt omkring i indskolingen.
liv liv igen

Projekt om trolde

I november blev der lavet trolde på træerne i forbindelse med et projekt om trolde i LIV. Det er smadder fedt, at eleverne kan fordybe sig i længere perioder i emner, og komme hele vejen rundt om både teori og praksis. Det kan være, at der både bliver undervist ved tavlen, læst i bøger, set film, tænkt tanker, designet, og udført i praksis.

Skolehave, nyttehave og planter

Hele indskolingen tager ture ud til Mette Brodersens skovhave. Der har de lært om permakultur, og om hvordan man gør planeterne vinterklar med tang. Her samles viden og inspiration til vores egen skolehave.

Vi har også vores egen skolehave, hvor der høstes til Madkundskab.

28.02.2023

Lærke Dyre Christiansson