Et kig ind i frihedsforsøget på Vipperød og Ågerup Skole

Aktiviteter som fandt sted i efteråret 2021 på Vipperød og Ågerup Skole, og som vi bygger videre på.

Forældreaften
Den 11. oktober 2021 holdt vi forældreaften, hvor forældrene blev præsenteret for både elever og medarbejderes drømme om en god skole. Aftenen bød på fire poster, hvor forældrene var på tur. De skulle blandt andet tale om elevernes input, hvor tilgangen var, at de skulle starte et svar med ”ja, og…”, der skulle drømmes stort og vildt, men også helt ned i tempo til en snak rundt om bålet.

Udviklingsdag
Den 26. november 2021 var der fælles udviklingsdag om Frihedsforsøget for lærere og pædagoger på både Vipperød og Ågerup Skole

Vi havde besøg af Lars Henrik Nielsen fra Innewvation, der tog os med på en innovationsrejse med teoretisk udgangspunkt innovationsdiamanten, hvor elev-, forældre- og medarbejderønsker til en ny skole blev kvalificeret af medarbejdere og elevrødder. Lærere og pædagoger og elever fra elevrådet arbejdede i grupper med at konkretisere ideer, som blev formidlet på afsluttende bazar.

innodag børnenes skole VA

26.01.2023